Kiemelt hírek

Nem könnyű olvasmány, de sokat lehet tanulni ebből a könyvből – nem csak harcművészeknek!

2017. január 31. | szerző SzlobMil | Könyvajánló

Siebenkreuz alapítvány, az Őrizők, valamint a Napi Maflás blog írója, R. Szabados Tamás (4. DAN) eljuttatta szerkesztőségünkbe legújabb szerzeményét, a Modern harcművészet az iskolai oktatásban című könyvét. Az iromány azt a tévhitet szeretné eloszlatni, hogy a harcművészet egy anakronisztikus jelenség, és elárulja, hogyan kellene ismét összhangba hozni a jelenlegi oktatási rendszer céljaival, illetve módszertanával.

k1_1

Fotó: napimaflas.blog.hu

Ahogy az a bevezetőből is jól látszódik, a könyv nem egy diákregény – bár nincs benne egyetlen kép sem, olvasása közben az ember akaratlanul is megáll, és elgondolkodik azon, amit a szerző leírt. A magyar mester könyve elsősorban azoknak szól, akik a harcművészet szellemi hátterét keresik, akik valóban a személyiségfejlesztés eszközének tartják a harcművészeteket, és azoknak is, akik megkérdezik maguktól, “Miért verjük össze hétről-hétre egymást?”.

Mi azoknak is ajánljuk a könyvet, akik szeretik az idézeteket, hiszen szinte bárhol nyitjuk ki a könyvet, egy olyan mondat tárul a szemünk elé, amit az ember szívesen odabiggyesztene egy-egy küzdősportos vagy harcművészeti témájú képhez. Vegyük például a 91. oldalt, ahol most épp kinyílt a könyv. Nem kellett sokat keresgélnünk tartalmas mondanivaló után:

“A harcművészetben alapvető hiba, ha valaki a divatot, esetleg a téves énképéből fakadó vágyat követi, és nem a saját adottságaiból indul ki.”

k6

Fotó: napimaflas.blog.hu

Ízelítő a tartalomból:

a harcművészet története, háttere, mint a harcművészet és küzdősport, a harcművészet és mozgásművészet, a harcművészet és pedagógia.

a harcművészet és személyiségfejlesztés, mint a harmónia, az önismeret, a testtudatosság, az alkalmazkodás és változás, az agresszió, az életstratégia.

a harcművészet szerepe az oktatásban, mint a feladat, a felelős döntés, a csapatépítés.

a harcművészet módszertani eszközei, mint a testmechanika, a biztonság, a tiszteletadás, a határok megismerése és tágítása.

a féléves tantárgy óráinak tematikája, mint az egyensúly, az alátámasztás, a tömeg, a távolság, az időzítés, a kontroll, a fókusz vagy a szándék.

Akit érdekel a könyv, az ezen a linken keresse.

Comments

comments

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.