Kiemelt hírek

Még több tanítványt a dojo-ba!!! Na, de hogyan? – I. rész

2017. szeptember 16. | szerző akadmin | Cikkek

3 kidolgozott útmutató, hogy még több tanítványod legyen egész évben

kidskarate1

Az új tanítvány hozza egy harcművész klubba a megújulás, a megerősödés és a növekedés lehetőségét. Hogyan nőhet a tanítványok száma? Hogyan lesz több új tanítványod már most szeptembertől?
Ha ezt az összefoglalónkat olvasod, biztosan tudatosult már benned, hogy magától nem jön új tanítvány, illetve az évek során egyre kevesebb, ha aktívan nem teszel érte, hogy bővüljön a csapat. Sőt, biztosan megvannak a magad módszerei, hogy mivel hozol újabb tanítványokat a klubodba. Már csak azért is, hogy a lemorzsolódást ellensúlyozd.
Akárhogy is, többet szeretnél. Megjött az étvágyad, hogy még több tanítványod legyen!
Három részes sorozatunkban támpontot adunk egy-egy, a klubod szempontjából fontos közegben életre kelthető „tanítvány-mágnes” rendezvényhez. Hogyan készítsd elő, mire figyelj, amikor megszervezed, és mit tehetsz, hogy utólag is legyen belőle hasznod. Írásunk nem edzésszakmai kérdésekről szól, hanem elsősorban arról, hogy hogyan építs jó kapcsolatot és közösséget a klubod körül, mert a közösségépítés a „varázsszó” a XXI. századi szabadidős mozgásformáknál, ha arra a kérdésre keresed a választ, hogy mitől fog több új tanítvány érkezni hozzád és ott is maradni nálad hosszabb ideig.
Elsőként tekintsük át, hogy a klub mit tehet azért, hogy tágabb lakókörnyezetében felhívja magára a figyelmet. A tapasztalatok alapján, ha nincs erre tudatos törekvés, kevés energiája marad a klubvezetőnek arra, hogy meglévő ismeretségi körén túlról is meg tudja ragadni a lehetséges új tanítványok figyelmét. Mit csináljunk?

09-16_2

Jelenj meg a klub képviseletében a helyi közösségi eseményeken, fesztiválokon, családi napokon, ünnepi mulatságokon, vásárokon.

Hogyan készüljünk fel rá?
1. Először térképezd fel, milyen közösségi programok, sportnapok, kulturális fesztiválok, helyi intézmények nyilvános programjai lesznek a klubod 10 km-es sugarában a következő 6-12 hónapban.
2. Vedd fel velük a kapcsolatot, ennek során keress kapcsolódási pontokat az adott esemény céljával, küldetésével, illetve konkrétan személyes kapcsolatot a szervezőkkel.
3. Ha sikerült megteremteni erre a lehetőséget, mutasd be klubodat, mit értél el eddig, milyen más eseményekhez tudtál értékesen kapcsolódni (referenciák). Jó, ha vannak fotók, videók, bármi, amitől a szervezők azt fogják érezni, nem zsákbamacskát vesznek veled.
4. Az eseményen aztán, annak jellegétől függően, tarts rövid bemutatót és/vagy tarts fenn saját kiállító pultot, ahol megtalál téged, akit érdekel a harcművészet, csak sosem vette rá magát, hogy benézzen egy edzésre.
5. Az eseményen való megjelenésed tervezd úgy, hogy vigyél magaddal valami ajándékot, egy érdekes olvasmányt, egy a sportra jellemző kiegészítőt, bármi apróságot, amit oda tudsz adni az érdeklődőknek, főleg, ha komoly annyira a szándékuk, hogy megadják neked az elérhetőségüket, hogy később tudd őket keresni.

Ebből tényleg lesz új tanítványom?

Min múlik a siker, hogy az eseményen való részvételed sikerrel tudod-e új tanítványok megszólítására használni? Néhány általános tipp, hogy mire érdemes odafigyelned:

1. Jól válaszd ki az eseményt – minél pontosabban azokra az emberekre számíthatsz az eseményen, akik reálisan tanítványaid lehetnek, annál jobb lesz az időráfordításod eredményessége.
2. Milyen a rendezvény szervezőjének felkészültsége, nyitottsága? A legtöbb rendezvényt egy 1-5 fős szervezőgárda irányít, és az ő személyiségük, hozzáállásuk, az újdonságok kipróbálására való nyitottságuk alapvetően meghatározza, hogy milyen módon fogsz tudni velük együttműködni. Ha találsz egy szervezőt, akivel jól tudtok dolgozni, az nagy kincs, becsüld meg és járj hozzá vissza rendszeresen újabb ötletekkel!
3. Hogyan mutatod be a klubod, mennyire szabod az adott esemény stílusához, az ott megjelentek érdeklődéséhez a megjelenésedet? Ha a „szokásos” bemutatót tartod, függetlenül attól, hogy mikor kihez mész, akkor nagyon eltérő eredményre számíthatsz, attól függően, hogy mennyire „értik”a látogatók, amit ajánlasz. Például egy harcművész klubnál kérdés, hogy a mozgás technikai összetettségére, kifinomultságára, a fizikai edzettségre és erőre, a szocializációs, nevelési hatására vagy a filozófiai hátterére, fejlett kultúrájára érdemes-e kihegyezned a bemutatót. Nem arról van szó, hogy csinálj fából vaskarikát és úgy mutatkozz be, amilyen nem vagy, hanem arról, hogy mit hangsúlyozol elsősorban. Ne feledd: amilyennek mutatod magad, olyan embereket fogsz magadhoz vonzani.
4. Figyelj az emberi részletekre, apró figyelmességekre, mert sok szubjektív szemponton múlik, hogy ki mikor dönt arról, hogy a tanítványod legyen, illetve mennyire ragaszkodik majd hozzád. Tippek: fogj kezet minden érdeklődővel és nagyon figyelj a keresztnevére. Beszélgetés közben többször szólítsd a nevén, akkor érzi, hogy komolyan veszed őt és ő is komolyan fog venni téged.
5. Ismerd meg, kivel állsz szemben! Próbáld 2-3 rövid kérdéssel feltérképezni, hogy a nálad kínált lehetőségek számos oldala közül főleg mi érdekli őt, min múlik, hogy tanítványod lesz-e vagy sem. Tehát hogy elsősorban az egészségéért szeretne tenni valamit, önvédelemre szeretné használni tudását, a barátaival szeretne egy jó közös programot vagy csak beleszeretett a sportág kultúrájába egy-egy nagy név hatására? Próbáld megtudni a hangsúlyokat és erősíts rá arra, amit ő fontosnak érez.
6. Hogy búcsúzol el tőle? Az elköszönésnél még egyszer szólítsd nevén, adj neki valami kézzel fogható emléket, ajándéktárgyat, az elérhetőségedet és mindenképpen írd fel az ő elérhetőségét. Ha komolyan felkeltetted az érdeklődését, meg fogja adni minimum a nevét és az emailjét, esetleg mobilszámát.
7. Tervezd meg az esemény utáni kapcsolatotokat. Lehet, hogy jó élménnyel ment haza az eseményen történt találkozásotokról, de ha begyűjtötted az elérhetőségét, akkor keresd meg 2-3 napon belül egy emaillel, amiben küldj neki érdekességeket a klubodról, a sportágról, a hasznokról, amivel jár, ha hozzátok fog csatlakozni. Egy-egy videó linkje, fotógaléria is sokat segíthet. Javasolj neki konkrét időpontot, amikor szívesen látod egy bemutatkozó edzésen, akár nézőként, akár kezdő tanítványként. Ajánlj fel neki egy egyszeri ajándékot vagy kedvezményt, hogy megkönnyítsd a döntését!
8. Az első edzésen, amikor az újonc megjelenik nálatok, jelölj ki a számára egy mentort, aki már az adott edzés végén odamegy hozzá bemutatkozni, és felajánlja segítségét. Tapasztalat szerint az új tanítvány sokszor szégyenlős minden apró kérdéssel a mesterhez fordulni, de egy picit tapasztaltabb edzőtárs felé könnyebben megfogalmazza, hogy min töri a fejét, min fog múlni nála, hogy visszajön-e a következő edzésre vagy sem… A lojálisabb tanítványaid biztosan megértik, hogy ez a mentor szerep milyen fontos és segítenek neked ebben.

09-16_3

Túl a helyi mulatságokon, fesztiválokon, természetesen a klub szűkebb környezetében számos további lehetőség kínálkozik arra, hogy felhívd magadra a figyelmet. Hazai és nemzetközi tapasztalatok alapján készítettünk egy további 7 elemből álló listát, hogyan tudnál okosan, nem sok pénzből megjelenni a klub településén, a szűkebb pátriárkádban (a cikk elérhető az előző kék feliratra kattintással).
A fenti figyelemfelkeltő akció nem szól a harcművészet legjobb szellemisége ellen, sőt: a harcművészetben két dolog mindenképpen fontos, ez pedig a hagyományok tisztelete, építése, valamint az egyéni és közös fejlődés támogatása, ösztönzése. Ezt támogató módon érdemes megtalálni a helyét saját klubod esetében a fenti lépések folyamatának.

A következő részben bemutatjuk, miként tudsz harcművész klubként a helyi iskolákból kiemelt partnert varázsolni, hogyan érdemes velük együttműködni.

A szerzőkről – https://goo.gl/u1cexx:
Huncsik Péter és Kozma Miklós a szabadidősport fejlődéséért elhivatott oktatók és üzleti szakértők, akik a nemzetközi jó gyakorlatok és a hazai tapasztalatok alapján állították össze az írásban megjelent javaslataikat. Jelenlegi munkájuk keretében a sportklubok vezetőinek időt megtakarító és többletbevételt hozó, a klubtagok számára minőségi élményt jelentő megoldásokat fejlesztenek ki.

A második részt 09.18-án tesszük fel.

Comments

comments

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.