Szifu Serflek József és csapata készítette a Metamorphosis című amerikai-európai koprodukcóban készülő film harcművészeti koreográfiáit. A filmet 2006-ban, a cannes-i premier után láthatják a mozirajongók. A rendező-produceren, Hódi Jenőn kívül számos magyar közreműködik a filmben – és nemcsak színészek.
Hódi Jenő producer-rendező stábja majd három hétig forgatott Magyarországon. A filmben számos küzdelem szerepel, amelyet jól ismert magyar harcművészek alkottak. A kulisszatitkokról Serflek Józsefet (Sefit) faggattuk.
-Hogyan csöppentél bele ebbe a forgatásba?
-Ravinecz Ferenc kaszkadőr ennek a filmnek a stunt-koordinátora és ő kért fel bennünket, shaolin stílust művelőket, hogy segítsünk. Kezdetben a produkció harcművészeti koerográfiáinak, harcművészeti jeleneteinek összeállítása volt a feladat, aztán szép lassan a kaszkadőrmunkába is teljes intenzitással belefolytunk.
-Azelőtt volt már hasonló munkátok?
-Egy-két filmben már korábban is segítkeztünk. Szerepeltünk a Kisváros c. sorozatban, a Sobri c. filmben. Filmes tapasztalataink közé sorolható az a rengeteg oktatófilm is, amit kung-fu témában készítettünk – külföldön is. Jómagan pedig tv-k számára készítettem sportműsorokat is. Innen indult az egész. Az volt a kérés, hogy a harci jelenetek túlnyomó részt kung-fu mozgásokból épüljenek fel.
-Voltak speciális kérések?
Sefi légi útra indítja az egyik szereplőt
-Például az alapkérés az volt, hogy a főszereplő harci mozgása egy párducéhoz hasonlítson. Ne legyen statikus, hanem sok, körkörös mozgás jellemezze. Ez igazi kihívás volt és úgy gondolom, hogy nagyon jól sikerült megoldani ezt a feladatot. Egyébként többfajta állat mozgásának jegyeit tükröző harci karaktereket valósítottunk meg a különböző szereplők számára.
-Ez a film sem mentes a speciális effektusoktól…
-Az emberfeletti képességekkel rendelkező szereplők küzdelmét, a látványt nem volt egyszerű a harcok során is visszaadni. Rengeteg trükköt, különleges effektet alkottunk meg, amelyek rendkívül látványossá teszik a küzdelmeket. Elmondhatom, hogy a német és amerikai kaszkadőr producereket is sikerült lenyűgöznünk és ebben nagy szerepe volt Kovács Géza és Bíró Gergő mestereknek is.
-Mennyire kellett továbbfejleszteni a tradicionális kung-fu mozgásanyagot a cél érdekében?
-Alapvetően hagyományos kung-fu mozdulatokra épülnek a küzdelmek, ám sokszor kellett új mozdulatokat alkotnunk például amikor közelharcban a vámpír többször is harapni akar, ellenfele pedig ezt akarja kivédeni különböző fogásokkal.
-A csapatodon kívül dolgoztak még magyarok ebben a produkcióban?
-Számos szinészünk kapott kisebb-nagyobb szerepet a filmben. Kováts Adél, Koncz Gábor, Kern András, Szabó Győző, Ganxsta Zoli ..
-Milyen volt Lamberttel együtt dolgozni?
A női főszereplő, Irena A. Hoffman egy fojtó fogás szenvedő alanya |