Kiemelt hírek

Safed Kamal, a tisztaság és a tökéletesség

2006. december 22. | szerző akadmin |

"Ő a fény forrása minden fénylő testben. Túl van az anyag sötétségén, s megnyilvánulatlan. Ő a tudás, a tudás tárgya és a tudás célja. Mindenki szívében jelen van."
(Bhagavad-Ghítá 18. vers)

A Safed Kamal egy ősi indiai harcművészeti hagyomány.
Eredete India védikus korába nyúlik vissza, kb. 5000 évvel korábbra, amikor a harcos osztály, a ksatriják már gyermekkoruktól tanulmányozták az önfejlesztés testi és szellemi módszereit.





Legnagyobbak

Ezek a módszerek nem lettek rendszerezve, fizikai korlátok közé szorítva, ezért stílus helyett hagyományról beszélünk, melynek legjelentősebb képviselői: Dróna Guru, Arjuna, Bhíma vagy az újkori történelemből Guru Teg Bahadur, Guru Gobind Singh – nem csupán kiváló harcművészként, hadvezérként, hanem szellemileg rendkívül fejlett, önmegvalósított személyként is India szerte ismertek.

Legfontosabb alapelvek

A test

Az általuk képviselt külső és belső tudás napjainkban sokéves oktatási tapasztalat alapján kidolgozott, a nyugati tanítványoknak is megfelelő módszertan segítségével kerül átadásra. A tanítványok egy kemény fizikai képzésen mérik fel testi és szellemi képességeiket, illetve feltárják a teljesítményüket, önfelismerésüket gátló tényezőket.

Ezalatt elsajátítják a legfontosabb alapelvekhez rendelt mozgásmintákat, önvédelmi technikákat, légzőgyakorlatokat, valamint izom-ízület erősítő és benső erő gyakorlatokat. Ezek összessége adja az első lépcsőfokot, amely a FEGYELEM.

A szellemi gyakorlatok csiszolják, tökéletesítik a testi mozgást, az önmegismerés által. Az önelemzés folyamata során számos negatív tulajdonság, a gyakorlást akadályozó pszichikai tényező kerül előtérbe, melyek feloldása alapvető feladat a továbblépéshez. Ezen a szinten a tanult mozgásminták nyitottakká válnak, s rugalmasan igazodnak az egyénhez.
Az önvizsgálat eme időszaka emel a második lépcsőfokra: KONCENTRÁCIÓ.

A lélek

A lelki gyakorlatok jelentik a hagyomány legmagasabb szintjét. Fény -, hang- és egyéb meditációk útján az érzékelés felülemelkedik a test korlátain és megnyílik a benső látás.

A gyakorló összekapcsolódik a fizikai és szellemi erők végső Forrásával, amely spontán nyilvánul meg gondolatban, szóban és a mozgásban is (tettben).
Ez a mindenki által elérhető tudatállapot az utolsó lépcsőfok: ELMÉLYEDÉS, amely magában hordozza a benső BOLDOGSÁG állapotát.

A fent vázolt három szint beteljesítése maga a Fehér Lótusz vagy Safed Kamal, melyről a hagyomány a nevét kapta.
(A fehér a tisztaság, a lótusz a tökéletesség jelképe.) 

A mai napig nem alakultak ki hagyományos öv és fokozat rendszerek. Három szinten folyik a gyakorlás: tanulók, oktatójelöltek, oktatók. Tanulók részére ajánlott a tiszta életvitel, azaz az alkoholos italok, a dohányzás, a kábítószerek kerülése.

Oktatók számára ezen szabályok megtartása kötelező, kiegészülve a vegetáriánus táplálkozás elfogadásával és követésével. Ezek a tényezők, valamint a rendszeres meditációs gyakorlatok biztosítják az érzékelés tisztaságát, ami a Fehér Lótusz útján döntő fontossággal bír.







Magyar vonal


A Safed Kamal hagyományát Bőszény László mutatta be Magyarországon a '90-es évek elején, aki jelenleg is az út magyarországi vezető képviselője.







A harc művészetével több, mint 20 éve kezdett el foglalkozni. Életre hívta az I. Országos (1997) és II. Nemzetközi Harcművészeti Konferenciát (1997). Eddigi munkásságának elismeréseként megválasztották a Harci Művészetek Dél-Magyarországi Szövetségének elnökévé.

Kövessük azon mesterek útját, hitét, akik művészeti fejlődésük teljessé válásához nemcsak a külső formákat tanulmányozták, hanem azonosultak a tanítások legbensőbb lényegével és mindennapjainkban élték, élik azt.


Fegyelem a gyakorlásból – elmélyülés a fegyelemből – boldogság az elmélyülésből – helyes gondolat, szó, tett a boldogságból – próbaköve a mindennapi élet.

“Magunkban hordunk minden csatát, melyek közül sokat kívül vívunk!”
(B. L.)

Comments

comments

A hozzászólás letiltva.