A fogyatékossággal élő emberek oktatása mellett a sport és szabadidő eltöltésének támogatása és lehetőség-rendszere is egyre nagyobb hangsúlyt kap a gyógypedagógiában.
„A gyógypedagógia olyan rehabilitáció nélkül, mint a vetés aratás nélkül” mottóval rendezett nemzetközi konferencia fővédnöke Szekeres Pál, az Emberi Erőforrások Minisztériumának sportért felelős helyettes államtitkára volt.
A rendezvényt a Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete (MAGYE) fennállásának 40. évfordulója alkalmából tartották.
Jelenleg a gyógypedagógia – multidiszciplináris jellegének köszönhetően – több területén is jelentős átalakulás zajlik. Ezek közé tartozik a fogyatékossággal élő emberek oktatása mellett a sport és szabadidő eltöltésének támogatása és lehetőség-rendszere is.
Ezen változások megjelenítése kiemelt szerepet kapott a konferencia nyitó, plenáris ülésén, ahol Szekeres Pál szakmai előadást tartott. A helyettes államtitkár beszélt a szakma és a törvényi irányítás együttműködéséről, az információk átadásáról és a folyamatok megismerésének kiemelt szerepéről is.
„1999-ben jártam először gyógypedagógus kongresszuson szintén helyettes államtitkárként, akkor megígértem, hogy kiépítjük a fogyatékos gyerekek számára a diákolimpiai rendszert, illetve speciális pályázatokat írunk ki számukra, ez mára már megvalósult.” – emelte ki Szekeres Pál. A sportért felelős helyettes államtitkár hozzátette, hogy a kormányzatnak és a gyógypedagógus szakmának közös felelőssége, hogy a fogyatékos gyerekek számára jövőképet alakítson ki. „Fel kell mérnünk, mit tudunk nyújtani a gyerekek számára, hiszen a fogyatékossággal élő embereknek a tanulás és a sport a legjobb kitörési lehetőség, ezért ezt komplexen kell kezelnünk.” – hangsúlyozta a sportvezető.
Szekeres Pál helyettes államtitkár
Az MAGYE Magyarországon a legnagyobb bejegyzett taglétszámú szakmai pedagógus szervezet, amely önálló szakmai folyóirattal, kiterjedt nemzetközi kapcsolatokkal, komoly múlttal rendelkezik; s kiemelt feladata a szakma és a tagság naprakész ismeretekkel való informálása.
Comments
comments